ماه خدا آمد
اللهم رب شهر رمضان
الذی انزلت فیه القرآن
وفترضت علی عبادک فیه الصیام
صل علی محمد و آل محمد
وارزقنی حج بیتک الحرام، فی عامی هذا و فی کل عام
واغفرلی تلک الذنوب العظام
فانه لا یغفرها غیرک؛ یا رحمن یا علام
اللهم رب شهر رمضان
الذی انزلت فیه القرآن
وفترضت علی عبادک فیه الصیام
صل علی محمد و آل محمد
وارزقنی حج بیتک الحرام، فی عامی هذا و فی کل عام
واغفرلی تلک الذنوب العظام
فانه لا یغفرها غیرک؛ یا رحمن یا علام
روز سهشنبه گذشته، «شیمون پرز»، رئیسجمهور رژیم صهیونیستی، ابراز امیدواری کرده بود که برنامه ایران برای دریافت سیستمهای موشکی دفاع ضدهوایی «اس-300» تحقق نیابد و رسما این تقاضا را از مدودف رئیسجمهور روسیه کرده است اما پاسخ روسها مثل همیشه دوپهلو بود.به گزارش خبرنگار «تابناک»، روز سهشنبه «شیمون پرز» در کنفرانس ویدیویی مسکو ـ سوچی که از سوی «ریا نووستی» سازماندهی شده بود، اظهار داشت: رئیسجمهور مدودف وعده داد که باری دیگر این مسأله را بررسی کند، زیرا من توضیح دادم که این بر توازن نیروها در منطقه ما تأثیر میگذارد.پس از این گفتوگو هرچند پرز از آن ابراز رضایت کرد، اما روسها همانند گذشته تلاش کردند، به گونهای موضعگیری کنند که هیچ یک از طرفین موضوع احساس زیان و یا جانبداری از سوی روسیه نکنند. مدودف در این دیدار و پس از درخواست پرز مبنی بر جلوگیری وی از فروش موشکهای «اس ـ 300» به ایران، به رئیسجمهور رژیم صهیونیستی گفته است که بار دیگر همه چیز را بررسی خواهیم کرد.تحلیل این پاسخ این است که روسها برای رضایت نسبی اسرائیل این امید را در آنها ایجاد کردهاند که بار دیگر موضوع را بررسی خواهند کرد و البته همین بررسی تحویل احتمالی این موشکها به ایران را با دیرکرد روبهرو خواهد کرد و از دیگر سو، پاسخ قاطعی مبنی بر جلوگیری از فروش این موشکها نیز ندادهاند؛ موضوعی که برای ایران میتواند پیام امیدبخشی مبنی بر انجام این معامله در آینده باشد. در همین حال، «ایگور یرماچنکو» در مقالهای در سایت روسی «فینام»، نتایج دیدار شیمون پرز، رئیسجمهور اسرائیل به روسیه را این گونه ارزیابی کرد: این دیدار نشان داد که در خاور نزدیک هیچ چیز تغییر نکرده است، اما این دیدار چند مطلب جدید نسبت به صدور سیستمهای پدافند موشکی «اس ـ300» به ایران و همچنین پیشنهاد روسیه برای برگزاری کنفرانس خاور نزدیک مسکو را نیز به همراه داشت.«یرماچنکو» به نقل از «آناتولی تسیگانوک»، مدیر مرکز پیشبینیهای نظامی ـ سیاسی روسیه، مینویسد که به رغم سخنان مدودف، همکاریهای نظامی روسیه و ایران متوقف نخواهند شد؛ روسیه به ایران اعلام کرده است که ما موظفیم که نیروگاه بوشهر را به پایان برسانیم و آن را به سیستمهای پدافند هوایی مجهز سازیم. در همین حال، دیدار پرز باعث شد که موضع اسرائیل نسبت به همکاریهای نظامی روسیه ـ سوریه دقیقتر شوند.
«تسیگانوک» یادآوری کرد، سوریه اجازه داده که ناوگان دریای سیاه روسیه، در این کشور پایگاه ایجاد کند و برای روسیه پایگاه در دریای مدیترانه بسیار سودآور است.بر پایه این گزارش، یرماچنکو در این مقاله همچنین به گفته «فیودر لوکیانوف» اشاره میکند که بر این باور است، همان داستان قدیمی باعث شده که صدور سیستمهای «اس-300» به ایران به درازا کشیده شود و میگوید: قرارداد امضا شد، اما بنا به صلاحدیدهای سیاسی اجرا نشده است و همین طور هم باقی خواهد ماند. روسیه این قرارداد را اجرا نخواهد کرد، چرا که این یک ژست منفی علیه آمریکا خواهد بود به علاوه آنکه تحولات در روابط با آمریکا را هیچ کس لغو نکرده، چرا که در حقیقت برای اوباما زمینه کلیدی در این تحولات همین ایران است.صاحبنظران روسی همچنین میگویند، تاریخ نشان میدهد که در خاور نزدیک نمیتوان امکان چیزی را حذف کرد، به ویژه مناقشه نظامی جدید میان اسرائیل و ایران.به باور مدیر مرکز پیشبینیهای نظامی ـ سیاسی روسیه، تلآویو گویا تأییدیه آمریکا را دریافت کرده که اگر ایران برنامه هستهای خود را متوقف نکند، اسرائیل میتواند به تأسیسات ایران حمله هوایی کند. حال یا با استفاده از هواپیماهای اسرائیلی و یا حتی آمریکایی که در خاک عراق مستقر هستند.ایگور یرماچنکو نیز در پایان مقاله خود در فینام خاطر نشان میکند که هماکنون ناظران منتظر ایدههای جدید باراک اوباما درباره خاور نزدیک هستند که تاکنون کاملا نامفهوم بیان شدهاند و تنها آنچه مشهود است، این که اوباما پوئنهای بسیاری برای روابط با جهان اسلام قایل شده است (این مسدله به احتمال قوی به خاطر ریشه اوست، چرا که پدر اوباما مسلمان بود) و باید منتظر سیاستهای دوستانه آمریکا نسبت به اعراب در خاور نزدیک باشیم. احتمالا پاییز امسال اوباما برنامه جدید خاور نزدیک خود را اعلام خواهد کرد.با نگاهی به دیدگاههای صاحبنظران روسی، میتوان دریافت که آنها نیز موضوع فروش موشکهای «اس ـ 300» را تنها نوعی بازی سیاسی از سوی مقامات «کرملین» قلمداد میکنند و باوری به تحقق این وعده مقاماتشان ندارند؛ بنابراین، به نظر میرسد طرفهای ایرانی مذاکره کننده با روسها، باید رویکرد جدیدی در پیش گرفته و برای پاسخ نهایی آنها بازه زمانی مشخصی تعیین کنند، زیرا ادامه این روند، جدای از اثرگذاری بر دیگر مبادلات دوجانبه تهران ـ مسکو و هزینههایی که برای کشورمان دارد، برای شخصیت بینالمللی جمهوری اسلامی ایران نیز زیبنده نیست.اما پرسش مهمی که اینجا مطرح میشود این که آیا بازی روسها با ایران در پروژه «اس ـ 300» پایانی نیز خواهد داشت؟ این پایان چه هنگام است؟
به نظر نمیرسد، با سابقه مذاکرات صورت گرفته در این زمینه، پاسخ به پرسش خیلی هم پیچیده باشد، بلکه تنها نیازمند رفتارشناسی دقیقتر مقامات «کرملین» است.
سرویس بینالملل «تابناک» ـ رئیسجمهور مصر در دیدار با لابی صهیونیستی در آمریکا ـ که هشت نفر از از سران اعضای لابی یهودی اسرائیل نیز در آن شرکت داشتند ـ گفت: من نتانیاهو را مرد صلح میدانم و امیدواری به استقرار صلح را از او انتظار دارم.«القدس العربی» به نقل از شبکه دو تلویزیون اسرائیل، با بیان موضوع بالا نوشت: وی در پاسخ به امکان تلاش مصر برای آزادی «گیلعاد شالیط » ـ که گفته میشود در دست جنبش حماس اسیر است ـ اظهار داشت: من او را از افسران خودم میدانم و برای تعیین سرنوشت وی، از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.بر پایه این گزارش، کانال دو تلویزیون اسرائیل افزود: مبارک به لابی صهیونیستها اطمینان داده که مراقب دقیق فعالیتهای هستهای ایران است و از نزدیک این فعالیتها را دنبال میکند!در پایان این دیدار، لابی صهیونیستی از مواضع شفاف مبارک در قبال مسائل جهانی و صلح خاورمیانه تشکر کرده و از اینکه به یک شبکه آمریکایی اعلام نموده است که به زودی سرباز اسرائیلی آزاد خواهد شد، از وی تمجید کردند. روزنامههای صهیونیستی از جمله «یدیعیوت آحارنوت»، دیدار مبارک با سران لابی صهیونیستی و یهودیان اسرائیل را «پیام دوستی و تلاش برای بهبود روابط قاهره ـ تلآویو» دانسته و افزودهاند: مبارک آنچه را سالها پیش باید میگفت، در این سفر بر زبان راند.گفتنی است، رسانهها و مقامات عربی، تاکنون نسبت به این موضوع هیچ واکنشی نشان ندادهاند که البته این موضوع، نوعی رضایت آنها از این سخنان را نشان میدهد.
این دعا (دعای افتتاح) را در تمام شبهای ماه مبارک رمضان بخوانید زیرا فرشتگان به آن گوش فرامی دهند و برای خواننده آن طلب بخشش می کنند.
دعای افتتاح سرشار از فرازهایی معنوی است که دعا برای وجود نازنین آن حضرت را سرلوحه خود قرار داده است.
در حالیکه در خاورمیانه بحث حمله ارتش یمن به شیعیان,بحث کشتار شیعیان پاراچنار پاکستان,بحث جسارتهای متعدد اعراب مانند امارات عربستان مصر اردن کویت و ... جریان داشت و دارد مسوولان این وزارتخانه حیاتی صرفا به تماشا نشسته و از هرگونه واکنش که در شان یک کشور قدرتمند شیعی باشد به بهانه وحدت در عالم اسلام خودداری می کنند. با وجود در پیش گرفتن این سکوت خفت بار , آقایان به برخی از مراجعی که در جریان حملات به شیعیان و مسلمانان موضع گیری کردند نیز انتقاد و تذکر دادند که در اینگونه موارد از قبل با امورخارجه دولت آقای احمدی نژاد هماهنگی لازم را انجام دهند.
کار ما بجایی رسیده که جناب احمدی نژاد و همراهانش به مراجع هم درس فهم مسائل جهان اسلام داده و از دوستی با مردم اسرائیل و هاله نور و تلویحا تسهیل در امور مربوط به ظهور امام زمان (عج) سخن می گویند.
تصمیم افروغ به شکایت از شریعتمداری
پس از درج مطلبی اهانتآمیز در روزنامه کیهان علیه عماد افروغ و وارد کردن اتهامات متعدد، این نماینده اصولگرای مجلس هفتم در گفتوگویی کوتاه با خبرنگار «تابناک»، از طرح شکایت علیه شریعتمداری و کیهان خبر داد.
افروغ در این گفتوگوی کوتاه، محورهای این شکایت را ایراد افترا، تهمت و توهین ذکر کرده و اظهار داشت: این اهانتها تاکنون چندین بار تکرار شده بود که این بار به دلیل اهانتهای شدید صورت گرفته علیه اینجانب، شکایتی در حال تنظیم و تسلیم به دستگاه قضائی است.
وی در ادامه افزود: متأسفانه، چهارمین بار است که روزنامه کیهان مطلبی به من نسبت میدهد که خلاف واقع و کذب محض است. در سه مورد گذشته با آقای شریعتمداری تلفنی صحبت کردم و ایشان اصلاح نمودند و عذرخواهی کردند، ولی در این مورد تا کنون موفق به تماس با ایشان نشدهام.
وی در ادامه گفت: اگر واقعا همه انتقادهای کیهان از اشخاص و جریانات از این جنس باشد که باید گفت: الفاتحه مع صلوات. اگر توانستند ثابت کنند که بنده مثلا در روزنامه سلام یا نشریه عصر ما برای یک لحظه فعالیت داشتم که من برای همیشه غلام حلقه به گوش آنها خواهم بود، وگرنه باید آنها به حکم مقام قضایی تن در دهند.
انتشار تمبر یادبود یک تبعه مصری توسط ایران، بار دیگر مقامات این کشور عربی را عصبانی و ورود آن را به مصر ممنوع اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار «تابناک» از بیروت، سالها پس از انتشار تمبرهای ستوان خالد اسلامبولی ـ عامل انقلابی اعدام سادات ـ سلیمان خاطر ـ قهرمان دشت سینا که شماری از صهیونسیتها را از میان برد ـ و همچنین سید قطب، از بنیانگذاران تفکر اسلامی در برابر استکبار جهانی، انتشار تمبر شهیده مروه شربینی، بار دیگر باعث عصبانیت دولت این کشور شد.
دولت مصر با گذشت چند هفته از انتشار این تمبر، از هفته گذشته ورود آن را به این کشور ممنوع کرده و به شرکت پست دستور داده است، از ورود بستهها و نامههایی که با این تمبر ممهور شدهاند، به صورت جدی خودداری کنند.
بنابر این گزارش، به دنبال انتشار تمبر یادبود شهیده مروه شربینی که در یک دادگاه آلمانی توسط یک نژادپرست به شهادت رسید، این تمبر با استقبال پرشور جهان اسلام روبهرو شده است، به گونهای که درخواستهای بسیاری برای تهیه آن در اینترنت دیده میشود.
همچنین برخی از علاقهمندان این تمبر با تهیه نسخه ای اینترنتی، آن را به صورت فراگیر در کشورهای عربی منطقه به ویژه مصر توزیع کردند.
این گزارش می افزاید: یک مسلمان اهل تسنن لبنانی با انتشار کارت پستال مروه شربینی و چسباندن تمبر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در بزرگداشت این شهیده، شماری از آن را به دفتر پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیکهای جهان فرستاده و از پاپ که خود آلمانی است، پرسیده: آیا منطق شما، منطق نژاد پرستی است؟
به گزارش شيعه آنلاين، جديدترين احکام القاعدهاي که بيشتر به يک شوخي مي ماند به تهديد جديدي براي زنان در کشوري مانند عراق تبديل شده است. حکم ممنوع بودن خريد براي زنان که با گذشت سالها شکل قابل قبولتري يافته اين بار بر روي مسائل جنسيتي دست گذاشته و به هر نماد مذکر تعلق گرفته است. روزنامه "ديلي تلگراف" چاپ لندن در شماره هفته گذشته خود نوشت: خريد خيار براي زنان عراقي ممنوع شده است. اين حکم توسط يک مفتي وابسته به القاعده صادر شده و زنان را از خريدن خيار منع کرده و استدلال وي نيز مردانه بودن آن است!صدور چنين فتواهايي از جانب برخي مفتي هاي افراطي پيش از اين نيز ديده شده است. در يکي از مواردي که خبرگزاري رويترز به آن پرداخته نيروهاي شبکه القاعده بزهاي ماده را به دليل مؤنث بودن به قتل مي رسانده اند. براي جلوگيري از اين اقدام حکم مفتي بر اين قرار گرفته که براي اين حيوانات نوعي پوشش تهيه شود تا از پيش آمدن چنين حالتي جلوگيري بنمايد.در آوريل سال 2007 خبرنگار آسوشيتد پرس گزارش داد شبکه القاعده در شهر بعقوبه عراق قرار گرفتن جعبه ها و ظروف حاوي گوجه فرنگي را در کنار ظروف خيار ممنوع کرده و ميوه فروشان ملزم شده اند چنين دستوري را اجرا نمايند. اين گزارشها نشانگر اوج افراط گرايي و اجبار براي نشان دادن آن در شئونات زندگي از سوي وابستگان به شبکه القاعده است. خبرهاي چنين اقداماتي که امروز با نام شبکه القاعده در رسانه هاي غربي منتشر شده و به اسلام منتسب مي شود به روايتهايي مضحک در مورد القاعده تبديل شده است، با اين حال نوک پيکان تمام چنين تبليغاتي مسلمانان هستند که در بيشتر کشورهاي غربي با نام تروريست و خشونت طلب از آنان ياد مي شود.
نشر "فحشا" با استفاده از "فتوا"
فتوایی جدید که از سوی "جمال بنا" اندیشمند اسلامی مصر صادر شده، موجب به وجود آمدن جنجالی در میان علمای دینی و حقوقی شده است. |
![]() |
به گزارش شیعه آنلاین، "جمال بنا" که یکی از سرشناس ترین چهره های اسلامی مصر است به تازگی طی مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی "الساعه" اعلام کرده که "بوسیدن" دختران و پسران، حتی اگر هم ازدواج نکرده اند، در اماکن عمومی بلامانع است.وی در ادامه این سخنان عجیب خود افزوده: این کار جزو گناهان کوچک به شمار می رود و ثواب موجب پاک شدن این گونه گناه ها می شود زیرا این گونه رفتارها از ضعف بشر نشأت می گیرد."بنا" در ادامه با دفاع شدید از ادعای خود افزود: در این عصر و دوران باید به واقعیت های غیرقابل انکار اعتراف کنیم و آن ناتوانی جوانان به ازدواج کردن به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی، و این درحالیست که خداوند غریزه جنسی را در بدن بشر قرار داده است.این اندیشمند سرشناس مصری در ادامه برای اثبات ادعاهای خود گفت: نباید نسبت به این مشکلات بی توجهی کنیم زیرا خداوند در قرآن کریم می فرماید: "لا یکلف الله نفسا إلا وسعها ..". البته این به معنی تبلیغ فساد نیست بلکه پذیرفتن واقعیت است.وی در ادامه گفت: متأسفانه همیشه سخنان من بد برداشت می شود در حالیکه من معتقدم "بر انسان واجب نیست که هر کار حرامی را انجام ندهد".
در واکنش به این اظهارات عجیب برخی از علمای الأزهر از جمله شیخ "جمال قطب" که در گذشته رئیس کمیته فتوا بود، صدور این "فتوا" را موجب افزایش "فحشا" دانسته اند."جمال قطب" در ادامه افزود: من بیش از 30 سال است که "بنا" را می شناسم. او درگذشته هم کشیدن سیگار برای روزه دار را حلال دانسته بود.گفتنی است "جمال بنا" اکنون 81 سال سن دارد و در گذشته یکی از اعضای کمیته فتوا در دانشگاه الأزهر بوده است. قانون این کمیته اجازه نمی دهد افراد بعد از 80 سالگی عضو این کمیته باشند.
فتوای عجیب یک وهابی درباره بچه دار شدن از راه دور! ممكن است بر اثر كرامت يكى از اولياء با آنكه مسافت بين زن و شوهر زياد است آن دو به ديدار يكديگر رسيده باشند و از اين راه فرزندى به وجود آمده باشد. |
![]() |
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از جهان، برخی علمای وهابیت به ارائه فتواهای عجیب شهره هستند اما اخیرا فتوایی منتشر شده که در نوع خود قابل تامل است؛ اگر مردى دخترش را كه در شرق جهان با وى زندگى مى كند به همسرى پسرى در آورد كه او در غرب جهان با پدرش زندگى مى كند و هيچگاه آن دو يكديگر را نبينند و از محل زندگى بيرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او همان كسى خواهد بود كه در غرب دنيا زندگى مى كند، اگر چه هيچگاه همسرش را ملاقات نكرده و حتى نديده باشد. همچنين اگر كسى را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زير نظر نگهبانان زندانى كنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در كنار همسرش ببيند همه آنان فرزندان وى خواهند بود اگر چه فرصت يك لحظه ديدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است. اين امر امكانش دور از واقعيّت نيست، زيرا ممكن است بر اثر كرامت يكى از اولياء با آنكه مسافت بين زن و شوهر زياد است آن دو به ديدار يكديگر رسيده باشند و از اين راه فرزندى به وجود آمده باشد.
ارتش يمن، حمله گسترده اي را عليه گروه الحوثي در استان صعده واقع در شمال غربي يمن آغاز کرد. |
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از ايرنا، شبکه تلويزيوني الجزيره قطر روز چهارشنبه به نقل از مقام هاي قبايلي اعلام کرد که ارتش حملات هوايي، توپخانه اي و موشکي خود را عليه چند منطقه از اين استان آغاز کرد.در همين حال، کميته عالي امنيتي يمن به کساني که آنان را "شورشي" خطاب کرد، نسبت به پيامدهاي ادامه ارتکاب اعمال "خرابکارانه" هشدار داد و تهديد کرد با مشت آهنين با "خرابکاران" برخورد خواهد کرد.شبکه الجزيره طي گزارشي در اين زمينه گفت: "بار ديگر نام استان صعده يمن، در صدر اخبار و رويدادهاي اين کشور قرار گرفت.چندين منطقه از اين استان کوهستاني شاهد تشديد درگيري ها بين ارتش و شورشيان هوادار الحوثي به رهبري"عبد الملک الحوثي" بود.منابع امنيتي يمن اعلام کردند طرفداران الحوثي، حضور خود در اين استان را طي ماه هاي اخير گسترش داده و برخي جاده هاي مهم را به کنترل خود درآورده اند.برخي قبايل هوادار دولت در نبرد عليه گروه الحوثي شرکت دارند، ولي واقعيت ها نشان دهنده تقويت توان نظامي گروه الحوثي است.برخي منابع از تسلط اين گروه بر منطقه "سقيم" پس از نبردهاي سنگين با نيروهاي دولتي خبر دادند.گروه الحوثي هم خبر بازپس گيري منطقه "الحسامه" از سوي نيروهاي دولتي را تکذيب کرد".شبکه الجزيره ادامه داد: "منابع محلي از کشته يا مجروح شدن دهها نفر در جريان درگيري هاي استان صعده خبر دادند.اين درگيري ها شديدترين برخوردها بين دو طرف 6 ماه از زمان اعلام آتش بس يک جانبه از سوي دولت در ماه جولاي سال گذشته تاکنون محسوب مي شود.درگيري ها در استان صعده موجب آواره شدن صدها نفر از مردم غير نظامي شده است.گروه الحوثي، دولت عربستان سعودي را به حمايت از ارتش يمن براي مقابله با اين گروه متهم و تهديد کرد اين نبردها را به خاک عربستان مي کشاند."دولت و گروه الحوثي که شيعه هستند، بارها آتش بس اعلام کرده اند ولي اين آتش بس ها به سرعت و با گذشت تنها چند روز از هم پاشيده است.
علي عبد الله صالح رييس جمهور يمن، گروه الحوثي را مسئول تشديد تشنج کنوني در استان صعده دانست و گفت اين گروه خواستار تحقق صلح نيستد.
در همين حال، يک سخنگوي گروه الحوثي اعلام کرد افراد اين گروه خواستار صلح هستند و به توافق دوحه براي آتش بس با دولت پايبند بود، ولي دولت اقدام مشابهي انجام نداد.
اين سخنگو از دولت يمن خواست براي فرهنگ مخصوص استان صعده احترام قائل شود".
منبع : شیعه آنلاین
به گزارش شیعه آنلاین، حجةالإسلام و المسلمین شیخ محسن مبارک که در مسجد حضرت زهراء(سلام الله علیها) سخن میگفت، سخنرانی خود را با این آیه کریمه 137 از سوره اعراف آغاز نمود: "وأورثنا القوم الذين كانوا يستضعفون مشارق الأرض و مغاربها التي باركنا فيها وتمت كلمة ربك الحسنى على بني إسرائيل بما صبروا و دمرنا ما كان يصنع فرعون و قومه و ما كانوا يعرشون".
شیخ محسن مبارک در ادامه افزود: تمام ادیان در ضرورت ظهور آخرین منجی که بشریت را از عذاب و دردهایش نجات خواهد داد، توافق نظر دارند اما وجه تمایز شیعیان این است که این آخرین منجی را ذات مقدس حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) میدانند. اما پیروان دیگر ادیان و مذاهب این آخرین منجی را فقط در ذهن خود میپرورانند و به وجود حقیقی وی اعتقادی ندارند. بدون شک شیعیان برای اثبات ادعای خود دلایل محکم و غیرقابل انکاری دارند. آیاتی که در قرآن کریم در این باره نازل شده نیز تقویت کننده ایمان به وجود امام زمان(عج) است.
شیخ مبارک همچنین گفت: صبر و انتظار کشیدن برای ظهور آن حضرت(عج) در این زمان، به معنی پذیرفتن این عقیده است و خلاف ادعای دشمنان را ثابت میکند. ما باید در این راه از حقایق موجود در جهان مطلع باشیم. از جمله حقایق این است که استکبارگران میخواهند از هر طریقی و با هر وسیله ممکن، بر امت اسلامی تسلط یابند، از همین رو ما در عرصه سیاست به آگاهی بیشتر در مورد امام عصرمان نیاز داریم.
این روحانی شیعی در پایان سخنان خود افزود: نباید فراموش کنیم که مرجع عالیقدر جهان تشیع، آیت الله العظمی شیخ محمدتقی بهجت(أعلی الله مقامه) بهترین الگو برای ارتباط با امام زمان(عج) بود.
یکی دیگر از نشانه های ظهور قتل فرمانروای عربستان بنام عبدالله می باشد که در ماه ذی الحجه روی خواهد داد . امام صادق (ع) در این زمینه می فرماید : هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم … همچنین از آن حضرت روایت شده است که زمانیکه مردم در سرزمین عربستان در حال وقوف می باشند سواری با شتر سبک سیر به آنجا وارد می شود و مرگ خلیفه را خبر می دهد و با مرگ او فرج آل محمد و گشایش کار تمام مردم فرا می رسد . ( بحار ۵۲ ص ۲۱۰ و ۲۴۰ ) شرایط کنونی عربستان سعودی پس از مرگ ملک فهد و به قدرت رسیدن ملک عبدالله قابل توجه است.
به گزارش شیعه آنلاین، در مورد علت انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد احتمال لغو سفر پادشاه عربستان به آمریکا، حدث و گمانهای زیادی از سوی کارشناسان سیاسی جهان عرب زده شد. برخی از این کارشناسان علت لغو سفر را حال نامساعد پادشاه عربستان دانستند. اما دستهای دیگر از کارشناسان ترس وی از وقوع کودتا توسط برخی شاهزادگان آل سعود را علت لغو این سفر اعلام کردند.این دسته از کارشناسان که ترس از کودتا را علت لغو سفر میدانند، میگویند: ترس و نگرانی اصلی "ملک عبدالله" از شاهزاده "نایف بن عبدالعزیز آل سعود" است زیرا او که پادشاه آینده عربستان سعودی خواهد بود، طی چند وقت اخیر به گونهای رفتار کرده که گویا پادشاه فعلی عربستان است. برخی کارشناسان علت اینگونه رفتارهای شاهزاده نایف را نگرانی وی از نرسیدن به قدرت میدانند به ویژه اینکه رقابت میان شاهزادگان عربستانی بر سر جانشینی ملک عبدالله به شدت افزایش یافته است. از رقبای اصلی شاهزاده نایف، که پشت پرده در حال تلاش برای رسیدن به قدرت هستند، میتوان به شاهزاده "بندر بن سلطان بن عبدالعزیز" سفیر سابق عربستان در آمریکا و نیز شاهزاده "مقرن بن عبدالعزیز" رئیس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی اشاره کرد.
گفتنی است سفر ملک عبدالله بن عبدالعزیز به واشنگتن با هدف دیدار با "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا و نیز انجام برخی معاینات پزشکی و درمان بوده است.در همین راستا «سعدالفقیه» رئیس جنبش اسلامی اصلاح عربستان، چند روز پیش طی اظهاراتی تأکید کرد که شاهزاده بندر بن سلطان، در بازداشت خانگی است. الفقیه که از مخالفان حکومت عربستان و مقیم لندن است طی اظهاراتی گفت: شاهزاده بندربن سلطان از سه ماه پیش ناپدید شده و درهیچ رسانهای ظاهر نشده و هیچ اظهارنظری نداشته است. در آغاز، شاهزاده بندر در انگلیس ناپدید شد، اما طولی نکشید که به عربستان بازگشت و پس از آنکه فاش شد، وی دویست نفر از عناصر وابسته به دستگاههای امنیتی سعودی را علیه ملک عبدالله، برای انجام کودتا تحریک کرده، در بازداشت خانگی قرار گرفت.«الفقیه» افزود: برخی از نزدیکان پادشاه عربستان، وی را از طرحهای بندر آگاه کردند؛ امری که سبب شکست طرحهای وی شد. چندین منابع داخلی در عربستان از نقش سازمانهای اطلاعات برخی کشورهای عربی در خنثی شدن طرحهای بندر خبر دادند، اما هیچ جزییاتی در این باره فاش نشد. با وجود بیماری پادشاه عربستان و سالخوردگیاش، وی همچنان زمام امور را در دست دارد.در همین حال، «حمزه الحسن» دیگر تحلیلگر سیاسی عربستانی از گسترش دامنه جنگ قدرت میان نسل جدید و نسل قدیم خانواده پادشاهی عربستان خبر داد و گفت که این نزاع در خانواده آل سعود از چند دهه پیش جریان دارد. اکنون نیز جنگ قدرت با شدت میان دو جناح در خاندان سعودی وجود دارد. وی در پاسخ به پرسشی درباره برکناری امیر «بندربن سلطان»، دبیرشورای امنیت ملی عربستان و اخراج او از دربار پادشاهی، ضمن تأیید این برکناری گفت: آنچه روزنامه انگلیسی ایندیپندنت درباره برکناری امیر بندر بن سلطان نوشته است، از جمله اقدام او برای کودتا علیه ملک عبدالله دقیق نیست. حمزه الحسن، تمشیت امور امنیتی بدون کسب نظر ملک عبدالله و دخالت مستقیم و بدون اجازه در امور سوریه را از جمله عوامل برکناری امیر بندر اعلام کرد و افزود: فیلمی از هیأت اعزامی امیر بندر به سوریه و هنگام پرداخت پول به برخی از رهبران قبایل این کشور عربی تهیه و در اختیار ریاض قرار گرفته است که ملک عبدالله را غافلگیر کرد. ملک عبدالله از اقدامات امیر بندر سفیر سابق عربستان در واشنگتن که روابط بسیار نزدیکی با خانواده بوش داشته، راضی نبوده است.گفتنی است سلطان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان که اکنون با بیماری سرطان دست و پنجه نرم میکند و از لحاظ جسمانی در وضعیت وخیمی بوده، پدر امیر بندر است.
این کارشناس عربستانی با تشریح ابعاد دیگری از جنگ قدرت در خاندان سعودی تصریح کرد: ملک عبدالله در سفر اخیر به مغرب و آمریکا، امیر نایف را به عنوان جانشین خود تعیین نکرد، بلکه تنها او را به عنوان نماینده خود در کابینه معرفی کرد.«حمزه الحسن» جنگ قدرت در جناحهای رقیب در خاندان پادشاهی سعودی را پایان ناپذیر خواند و گفت: جنگ قدرت در خاندان سعودی دیگر در پشت پرده نیست و امروز آشکارا جریان دارد و سرچشمه آن به نسل قدیم معروف به «نسل در حال انقراض دایناسورها» برمیگردد که از نوادگان عبدالعزیز بنیانگذار پادشاهی سعودی هستند.وی در پایان خاطرنشان کرد: امیر سلطان بیمار نمیتواند به مسئولیتهای خود به عنوان ولیعهد رسیدگی کند، ملک عبدالله نیز هر چند از نظر جسمی سالمتر از سلطان به نظر میرسد، با این حال او نیز از بیماری قلب و کهولت سن (86 سالگی) رنج میبرد.
منبع :شیعه آنلاین
گفتنی است، همواره از سه لابی قدرتمند که خواهان تداوم دشمنی ایران و آمریکا هستند، یاد میشود؛ این سه لابی قدرتمند عبارتند از لابی اعراب، صهیونیسم و ایرانیان سلطنتطلب.
به نظر میرسد، یک دیپلماسی فعال مبتنی بر تأمین منافع ملی ایرانیان، میتواند تحرکات این سه لابی قدرتمند را خنثی کرده و از واقعیات و فرصتهای موجود در عرصههای دیپلماتیک، به بهترین وجهی در راستای تأمین منافع ملت ایران بهره ببرد.
منبع سایت تابناک به نقل از روزنامه کویتی الجریده
همه بدونن
ما شیعه ایم ما عاشق علی هستیم ما تاسوعا عاشورا تو دسته ها هستیم
اگه آقا بیاد بگه نصف بیشتر اموالت یا حرومه یا شبهه ناک خب خیالی نیست از خیرش می گذریم
اگه آقا بیاد بگه تو لایق این پست و جایگاه تو این وزارتخونه یا سازمان یا مملکت نیستی مشکلی نیست من استعفا می دم حرف حرف آقاست
اگه آقا بیاد بگه تو مغروری باید خودت رو بشکونی باید از آبدارچی اداره تا سوپور محله رو احترام بذاری و پیش خدا مقرب تر ببینی کاری نداره که ایکی ثانیه حله
اگه آقا بیاد بگه تو پولدار پاسدارانی دخترت همشان اون پسر مومن شیعه بچه فلان دهاته مشکلی نیست قبوله قبوله مثل قضیه جویبر و زلفا مگه اونجا مشکلی بود ؟ پس اینجا هم نیست اینکه اونا همشان ما نیستن و از این حرفها هم اصلا نداریم
اگه آقا بیاد اصلا بگه بچه مومن حاجی برادر فلان دختره رو که حجاب مجاب نمی دونه چیه رو بگیر اون همونیه که می رفتی حرم امام رضا ازم می خواستی مشکلی نیست حله حله
اگه آقا بیاد مرجع تقلیدت باهاش مخالفت کنه ردش کنه هنگ نمی کنی چون آقاست ردش هم نمی کنم یا نمی گم بره مثلا تایید صلاحیت شه و تایید... رو بگیره
"ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند"
می گه باریکلا ریش داری تسبیح داری تابع ولایت فقیهی هیات می ری کارت درسته؟
می گه دکمه بالا بستی رفتی حوزه تو دانشگاه از ولایت فقیه حمایت کردی کارت درسته؟
می گه فرزند شهیدی جانبازی جبهه بودی بسیجی هستی کارت درسته؟
می گه از ارزشها حرف زدی گفتی آقاق بیا یاد شهدا بودی کارت درسته؟
من کار درست من حاجی من سید من ریش دار من بسیجی کارم درسته؟
من مغرور من بی ادب منی که دلم رقیق نیست منی که نفهمیدم اونایی که تو این جامعه ندارن چطور شب رو به روز می رسونن منی که غرورم داره می ترکونه منو منی که از نیش زبونم از غیبتم امتی تو محل کار و زندگی ازم اسایش ندارن کارم درسته؟
من کم فروش که اسم علی بالا سر مغازم زدم ولی ترازو رو کم کشیدم منی که تو مغازم گوشی مبایل به مشتری انداختم منی که مبل و با هزار تا به علی قسم به مولا قسم فروختم کارم درسته؟
منی که غرورم من و از همه بالاتر دید فکر کردم چون من ریش دارم و ولایت مدارم و هیات رفتم از علی آقا و خونوادش که اهیانا زیادم حجاب سرشون نشده یا یقه بالا بسته نیستن اصلا ولایتم حالیشون نیست انگار چون هی می گن این چه وضعه مملکته که گرونی پدر همه رو در آورده کارم درسته؟
اره چرا که نه کارم خیلی هم درسته من عشق مولا دارم دروغ اگه گفتم مصلحتی بوده بابا بعدشم من چه کنم من که میلیاردر نیستم یا اگه هم هستم مسئول علی آقا من نیستم کمیته امداد و بهزیستی هست و هزار تا ارگان تو این مملکت من چرا به ندارها فکر کنم من ولایت مدارم پس کارم درسته
من هیاتیم علی آقا که هیات نمی فهمه چیه حالا دروغم نگه غیبتم نکنه نیومده اعلان کنه که تازه اصلا می فهمه شهدا چیه؟ حالا شاید یه سفره نذری هم بندازه خوب که چی علی آقا اینا که اینقدر احترام می ذارن به اهل محل و فروتن و این چیزان بازم به من چه من که تو راهه شهدام دیشبم پایگاه گشت بودیم کارم درسته
اصلا دختر علی آقا مگه نمی بینی ارایش می کنه اون کجا خانم من کجا که نوک دماغشم زورکی بیرونه حالا خانم من تو مهدکودک مربی کارآموز می گیره سر ۳ ماه عذرشونو می خواد و قرار داد کار باهاشون نمی بنده و دوباره کارآموز می گیره خب دختر علی آقا بره چادر بزنه تا اونم کارش درست شه
شنیدیم که ایشون وقتی بیان آنقدر اون دینی که ارائه می دن جذابه که مردم فوج فوج به او ایمان میارن.
آقاق وقتی بیاد داره در قرن نوین میاد یعنی عصر ارتباطات و فن آوری و بشریتی که در اوج منطق فلسفه و استدلال قرار داره ایشون که بیاد در عصر دنیای رسانه ها ماهواره ها اینترنت و... تشریف میاره و فقط چند وقتی رو به بیان دعوت و ایدئولوژی و مسیری که برای سعادت بشر در نظر داره صرف می کنه.
آقا وقتی بیاد آونقدر دعوتش جذابه که روح عموم مردم که صاحبان زر و زور نیستند و به دنبال حق راستی عدل پاکی و در عین حال یک زندگی مدرن هستند به ایشون جذب می شه دکه مثال زدنی نیست.
وقتی آقا بیاد حق از ناحق مثل روز از شب معلومه و آنقدر فضا شفاف می شه که همه می فهمن درست و نادرست حق و ناحق چیه
آقاق بیاد مثل علی اونایی که ول بیت المال رو باهاش صفا کردن باید بلرزن چه ریش دار چه بی ریش چه آخوند چه مردم عادی چه آقا زاده چه غیر اون اینجاست که مظلومان و مستضعفان و اونهایی که دنبال حق دیگران نیستند و به حق خودشون قانع اند از صاحبان زر و زور عالم جدا می شن
می گن تا قبل اینکه آقا بیاد خدا در طول تاریخ بشر حکومت رو به همه اونهایی که ادعا دارن که می تونن بشر رو به زندگی ایده ال و به مدینه ف۶اضله برسونن داده و میده تا بهشون ثابت کنه که اینکاره نبودن و بابت ادعاشون امتحان بشن و همه بفهمن که حکومت در زمین فقط از عهده جانشین واقعی و انسان کامل بر میاد
· در يك كلام و به رساترين بيان، نظري ديگر بر فهرست مطالب روزمره در خصوص مهدويت انداخته و با اين معيار بنگريم كه در ميان اين همه انبوه گفته ها از او (عج) ، چقدر آن چيزي كه خود آن حضرت(عج) مي خواهند تا در باره ايشان گفته شود، مطرح و مورد تاكيد واقع شده است؟
چه اندازه در جامعه گفته مي شود : « ما كه مسلمانان عصر اميرالمؤمنين، امام حسن و امام حسين(عج) را ملامت نموده و همواره آرزو مي كنيم که اي کاش آن روزها در مدينه مي بوديم و اي کاش در كربلا و مانند آن...، امروز براي امام عصر خويش(عج) چه كرده ايم؟» و اصولا چه اندازه امروز (و نه فقط فرداي ظهور) او را امام خود احساس مي كنيم و به اينكه از ما چه خواسته اند، درباره ما چه نظري دارند، و با وجود شرايط خاص غيبت چه دستوراتي برايمان صادر فرموده اند، پرداخته ايم؟ در ايامي چون غدير كه ساعتها در فضليت و عظمت مولا علي (عج) , شعر و سخن مي رانيم، آيا اين نتيجه عملي را مورد توجه قرار مي دهيم كه چه چيز باعث شد تا اميرالمومنين با آن همه فضايل , کنار بنشينند و ديگران بر سر کار؟ آيا کسي جز امت او ؟ و چه چيز امام مجتبي (عج) را وادار به صلح و سكوت در برابر کسي چون معاويه نمود؟ و در کربلايي که هميشه از آن مي گوييم و مي گرييم، چه کساني وليّ زمان را تنها گذاشتند؟ کفار؟؟! و امروز چگونه است و ما چه امتي؟!
ادامه دارد ...
من خودم قبلا سر سری اونو خوندم و الان بعد از چند سال دوباره ا به ای شما می خوام مرور کنم شایدم بهتره بگم که بخونم.
این یه دید دیگه ای می ده.البته این مطلب رو در چند ست آتی دنبال می کنیم. امیدوارم رو خودم و شما تاثیر گذار باشه.
و اما اصل مطلب به روایت دوست عزیزمون:
مجموعه حاضر، حاصل چندين سال تلمذ، تدبر، توسل و تضرع در زمينه معرفت و ولايت امام عصر، حضرت بقيه الله الاعظم(عج) است كه با توجه به بضاعت ناچيز نگارنده، بسيار فراتر از لياقت و ظرفيت وي و تنها با توفيق الهي و فضل و عنايت مهدوي، آماده شده است. اميد است در صورت مطالعه، آن را دربردارنده قدمهايي واقعي و عملي به جلو و نه تكرار مكررات در اين زمينه بدون تاثير و تحولي چندان، ارزيابي نماييد. روشن است لازمه اين امر، بررسي نكاتي است كه _در سطح كلان جامعه_ كمتر دانسته شده و يا درصورت دانستن، كمتر بدان پرداخته شده است.
اين مجموعه با چنين نگاهي تدوين شده است اما از آنجا كه احياي اين مطالب در جامعه، مورد نظر بوده است و نه صرفا خواندن و دانستن آن، با عنايت به بحث «خواص و عوام» رهبر انقلاب و اينكه عامه مردم، نوعا تاثير پذير و دنباله رو خواص جامعه هستند، به جاي چاپ آن به صورت يک کتاب يا حداقل پيش از آن، براي شما به عنوان يكي از خواص فرهنگي اين زمان، ارسال شده است تا از اين طريق، نتيجه آن در راه امام زمان(عج) (به ويژه در جامعه اي كه ضريب کتاب خواني آن نيز چندان بالا نيست)، در حد اکثر ممکن حاصل گردد. اميد آن دارم که کاستي هاي آن را به چشم خطا پوش خود ببخشاييد و درستي هاي آن را بر زمين باقي نگذاريد.
مقدمه :
اهميت و جايگاه مساله ولايت در دين ما براي شما پوشيده نيست. اينکه ولايت، ملاک قبولي همه اعمال انسان و مهمترين ستون از ستونهاي پنجگانه اي است که اسلام بر آن بنا شده است ( بُني الاسلام علي خمس ....)و کسي اگر هزار سال عمر کند، در بين رکن و مقام سکني گزيند، همه روزها را روزه و شبها را زنده بدارد و در آخر نيز مظلومانه کشته شود، بدون ولايت جايش در آتش است و فرمايشات بسيارِ ديگر، گوياي اين مطلب اند كه بايد سراپا مراقب بود تا مبادا در اين زمينه، كوتاهي يا غفلتي صورت بگيرد. به خصوص، آن كه ولايت، برخلاف ساير فرايض دين (حتي نماز با همه اهميت آن)، قضا ندارد و اگر فرصتي از دست رفت،...واي كه دستهايي بسته، پهلويي شكسته، جگري سوخته و سرهايي بر نيزه نشسته در پي خواهد داشت.
آري، از نماز واجب، واجب تر و از همه آموزش هاي ديني، مهم تر همين است تا ناگاه، مشغول به علم و عبادت و حتي هيات و زيارتمان، از تشخيص و عمل به تكليف ولايي خويش در زمان لازم، باز نمانيم. حرف اين نوشته، همين هاست و پرداختن به دردها؛ غفلتها و كوتاهي هايي كه يا قبلا آن ها را ديده و يا به اندك تأملي در جامعه خواهيد يافت. مهم، توجه به اهميت و تبعات آن ها و سپس حركت براي اصلاح است.
· جواني خسته از دنياي امروز، به سوي امام زمان(عج) كشيده مي شود؛ به آموختن روي مي آورد، كتابها، همايشها، مقالات و تحقيقات بسيارند اما از چه مي گويند؟ تواريخ ولادت ، غيبت ، نواب اربعه ، مساله طول عمر، علائم ظهور، دكترين مهدويت، جهاني شدن و دهكده جهاني، تشرف يافتگان، استراتژي انتظار و و و . گويي همه چيز درباره امام زمان (عج)، عبارت است از بحث هاي محققانه و موشكافانه در اين گونه مقولات نظري و تئوريك؛ ولي آيا اينها دواي درد كساني چون اين جوان است ؟
قطعا منظور از اين سخن، تعطيلي انديشه و تحقيق نيست. آن جا كه بهره و حاصلي در كار است همچون مباحث بين مذاهب و فرهنگها و پاسخ به شبهات موجود براي مخاطبان خاص و خلاصه در جاي خود، بسيار خوب و مطلوب؛ اما بروشني مي توان ديد كه هميشه چنين نيست. اگر در نگاه به مخاطب، همه جامعه را در نظر بگيريم و در نگاه به مطالب، اهميت و اولويت بندي را، مورد نياز ترين ها چه خواهد بود؟ آيا همين مطالبي است كه بيشترين حرف ما درباره آن حضرت (عج) در مناسبت هاي مختلف شده است ؟
· صرف نظر از افكار و سليقه هاي متفاوت خويش، اگر از نظر مبارك امام زمان(عج) به موضوع بنگريم، خود آن حضرت(عج) خواستار آنند كه در اولويت نخست، چه درباره شان گفته شود؟ يقينا مطالبي تاثير گذار و متحول كننده كه حقيقتا افراد را قدمي به ايشان نزديك نمايد، بر معرفت آنها نسبت به وظيفه اي كه در ياري و ولايت امام عصر خويش دارند بيفزايد و بر اين مبنا، چنان رابطه اي مابين آنها و حضرنش(عج) برقرار نمايد كه در عرصه ها و امتحانات مختلف زندگي، كارايي و اثر واقعي خود رادر نحوه عمل آنها نشان دهد. در يك كلام مردم و جامعه را به سوي آن حضرت (عج) كشانده و از فلاكت و بيچارگي برهاند.
· در سوي ديگر، ارتباط معنوي و قلبي با امام زمان(عج)، فوج فوج رفتن به مسجد مقدس جمكران و نظاير آن نيز، عمدتا در اين معنا مطرح است كه يا در پي گرفتن حاجت، شفاي مريض و اداي قرض خويش … هستيم و يا در خالصانه ترين وجه، جوياي ديدار آن حضرت. تلاش براي ديدن، متاسفانه تنها راهي است كه معمولا در پيش پاي توجه و عشق نوپاي يك جوان نسبت به امام زمان(عج) قرار مي گيرد؛ چيزي كه اگر به ندرت محقق شود چه ثمري براي آن معشوق دارد و اگر نه، چه حاصلي جز سر خوردگي و يأس براي آن عاشق؟ دست نوشته ها و شعر سرودن ها و... عمدتا در اين راستا و به منظور روايتي احساسي از خواسته دل خويش است نه آنکه در پي رساندن پيام و و برآورده شدن خواسته دل آن حضرت(عج) بوده باشد. چنانكه خود ايشان(عج) نيز در برخي تشرفات كه در مسجد مقدس جمكران حاصل شده و در كتابهاي معتبر به چاپ رسيده است، از اين امر گلايه نموده و فرموده اند(نقل به مضمون): « همه براي خودشان به اينجا مي آيند و كمتر كسي به خاطر خودم مي آيد. »
مرحوم شيخ رجبعلي خياط(ره) : « اغلب مردم اظهار مي كنند كه ما امام زمان(عج) را بيشتر از خود دوست داريم و حال آن كه اين طور نيست. زيرا اگر او را بيشتر از خود دوست داشته باشيم بايد براي او كار كنيم نه براي خود. همه دعا كنيد خداوند موانع ظهور آن حضرت را برطرف نمايد و دل ما را با آن وجود مبارك يكي كند.»[i]
ادامه دارد...
[i] كيمياي محبت ص 57